„Potřebuji cukr, abych měl/a energii“ – realita nebo lež??

Už mnohokrát jsem slyšela, ale já se prostě nemůžu vzdát těch sladkých limonád či čokolády, potřebuji energii.

Jak to ale ve skutečnosti je? Vážně cukr potřebujeme nebo nikoliv?

Jak už asi víte, sacharidy se dělí do tří skupin, a to na monosacharidy (cukr), polysacharidy (škrob) a oligosacharidy (laktóza, maltóza a sacharóza). Nás v tuto chvíli budou zajímat monosacharidy nebo-li jednoduché cukry, které více méně poskytují okamžitě obrovské množství energie. Pravdou ale je, že pokud nejste po opravdu náročném tréninku, tělo nestihne zpracovat příliš velké množství volné energie a nadbytek uloží (prostřednictvím inzulínu) do tuků a za chvíli se cítíte zase unavení a hladoví. Když jste unavení a bez energie, co uděláte? Sáhnete po cukru, protože to „je“ přeci rychlý a dobrý zdroj energie a v tu chvíli se dostáváte do začarovaného kruhu.

A co si tedy mám dát, když potřebuji rychlý zdroje energie?

Odpověď je jednoduchá  – MCT tuky, které na rozdíl od jiných tuků neprocházejí přes lymfatický systém  -> velmi dobře se vstřebávají a jsou skvěle využitelné jako zdroj energie pro svalovou práci. Mezi zdroje MCT tuků se řadí např. kokosový olej či máslo.

Navíc tuky nezvyšují hladinu inzulinu v krvi. Pokud se hladina prudce nezvýší, tak nemůže ani prudce klesnout. Tudíž se za chvíli necítíte znovu unavení a hladoví.

Ne nadarmo se kávě s kokosovým olejem, máslem říká NEPRŮSTŘELNÁ káva nebo-li „bulletproof coffee.“ J

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *